"Det sades för år sen" - JAG SAKNAR DET. Jag blir tårögd.

2009-12-30 - 14:00:46


När jag vaknade idag
kände jag att jag inte kände.

Och idag vill jag gräva upp mig igen,
klättra upp i ett träd, låna en fågels vingar.

Jag vill kunna säga att vi har en avslappnad relation,
men världen faller sönder framför våra ögon.
Och vi faller sönder framför världens ögon.
Och jag vill inte längre betraktas så.

Jag älskar dig men på ett väldigt konstigt sätt.
Och det vi sa förut låter så konstigt nu,
det kan inte ha samma innebörd idag.

Jag ville leka doktor,
läka alla sår.
Men kanske hörde jag inte hemma på just det sjukhuset.
Som hon sa, hon sa "Så säger dom jämt".
Men jag vill ha medlidande, och inte kritik från alla håll
Dom sover, med öppna ögon med sin laserblick som skuggar dom.

Allt som växer ständigt där för att övervaka.
Men släpp henne, vill jag säga.
Låt henne blomma ifred.
Och idag skiner solen.

Jag är inte längre här,
det är bara en illusion.





Behöver er nu.
Postat av: Clara

oj

jag saknar med

fattar inte att det har gått ett halv år sen detdär

men jag är jag lika mycket som då, du har fortfarande din clara här

2009-12-30 - 17:02:47
URL: http://babyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0