Ullevi 2009

2009-12-29 - 16:10:03
Hockeymatchen på Ullevi igår var helt klart unik. Och kommer troligen aldrig mera upplevas för min del.
Totalt kaos, irriterade supportrar och lite för många minusgrader har nog avskräckt mig.
När vi stog i kö upp till läktaren möttes vi av många som hade kommit upp - och vänt tillbaka. Folk bröt ihop, vi stog bokstavligt talat packade som sillar. Ambulanspersonal fick hämta en person med bår från vår läktare. Jag själv höll på att kräkas i första perioden pga trycket, men efter en periodpaus (då folk rörde lite på sig) blev det bättre och man började vänja sig.
6-7 minuter in i första perioden hade vi tagit oss upp på läktaren, men jag såg inte speciellt mycket.
Men det blev bättre, och trotts förlusten så är jag i nuläget glad över att jag i alla fall har fått uppleva det, på gott och ont. När man kom ut från arenan igår så var man inte speciellt positiv till nått. Tanken på att man sedan hade en bussresa på cirka tre timmar hem fick en att spy nästan.

Tog inga bilder på skapelsen, det var enormt mycket folk där, 31 144 stundvis glada göteborgare och värmlänningar och allt där emellan hade tagit sig dit.
Printscreenade två bilder från sportbladet, här kan ni också läsa om publikkaoset.


Observara den röda ringen, vi stog i dom trakterna.


Nationalsången. När detta skedde stog vi fortfarande i kö under läktarna. Bild från; Aftonbladet.se


Bild från; Aftonbladet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0