Går bara omkring och mår allmänt bra

2009-03-02 - 19:32:17
Hej vänner.

Nu är det över, detta vi har fruktat i månader! Jag trodde aldrig dagen skulle komma, men nu är det gjort. Vi har spelat på Joar Blå i Enköping, deltävling fyra i Musik Direkt. Och det är över nu, på gott och ont.

Jag kan inte beskriva min nervositet som hade satt sig i mig på bussen påväg till Enköping, och stressen när vi inte hittade till Joar Blå ska vi inte tala om.
Well, vi kom fram i alla fall, och fega som vi är så vågar vi inte gå in på scen (man va tvungen att gå upp på scen för att komma ut till läktaren) där det hölls en massa information och vi var redan tio minuter sena. När vi tillslut blivit en kvart sena smäller det i ytterdörren och vi upptäcker att vi inte är dom enda som är sena. Vi möter Ludde & gänget, som skulle komma att bli våra logemates kvällen till ära. Tvärt emot oss så är dom modiga, och går ut på scen och vi tätt där efter, och smyger ner i en varsin stol.
Så började den dagen, lyckat.

Nervositeten höll i sig, band efter band körde soundcheck och vi började mer och mer tvivla på oss. Alla va ju helt otroligt bra!
Men efter lunch var det Indie Crackers soundcheck, och det var ungefär där allt släppte, efter soundchecken var det en skön känsla, en behaglig nervositet gjord av att jag taggat som fan.
Kvällen kom ju, den kvällen jag aldrig trodde skulle komma. Och vissa var mer nervösa än andra, Ludde & gänget bestämde vilka låtar dom skulle spela ca 30 minuter innan start, härliga grabbar! En annan låg på golvet bakom scen och försökte lugna ner sig, alla satt tillslut runt honom och han menade att han kände sig som en lägereld, haha, sött. Måste bara nämna att han var med och spelade i en av dom band som gick vidare, det va han värd!

När det sedan blev vår tur att inta scen så mådde jag oförskämt bra. Jag var stadig som fan och peppad till tusen, jag ville bara köra och göra allt perfekt! Och vi kunde inte ha gjort den spelningen bättre. Vi är nöjda, och vi hade inte ens räknat med att gå vidare.
All ära till TITS, BreakAway och The crazy leftovers gift som gick vidare till länsfinalen!

Som sagt, kvällen tog slut på gott och ont. Det va otroligt skönt att åka där ifrån med en bra show i bagaget, men jag har träffat så otroligt mycket nytt och trevligt folk, så det var nästan tragiskt att lämna dom. Våra logehomies, vår pakt, jag saknar det redan! Tänker inte ens försöka att beskriva alla härliga kommentarer och konstaternade oss band emellan, för det går inte.

Nu blir det drygt för er, BARA tex och INGA bilder, som Jennifer brukar tjata om. Men så fort jag fått över mina bilder till datorn, som för övrigt är kassa, och fått lite bilder från Clara så ska jag publicera!

Pussss.
Postat av: Clara

så sjukt härlig dag asså!

2009-03-03 - 15:20:25
URL: http://babyblossom.blogg.se/
Postat av: jenni

jag läste hela!

recension:

ni vågade inte gå ut på scen men sen när ludde o co kom så smög ni efter. Du var nervös innan sounchecket som ägde rum efter lunch! sen så gjorde ni en bra spelning och du var stadig. det fanns även nån som kände sig som en lägereld och han gick även vidare. godkänt? :D

2009-03-04 - 15:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0