Jag och pappa har varit på turné halva dagen

2009-11-27 - 22:58:45
Ojojoj, har inte knäppt på datorn föräns nu. Har haft fullt upp idag. Halva dagen i alla fall..

Först och främst hade jag ställe klockan på åtta i morse, jag skulle nämligen ner till vårdcentralen och lämna blodprover runt nio så jag tänkte att det va lagom att gå upp vid åtta. Men tydligen stängde jag av alarmet imorse istället för att snooza så jag vaknade fem i nio, skit besviken på mig själv. Så jag gick upp, satte på mig mjukisbyxor, håret åkte upp i en knut, drack ett glas juice och två minuter i nio var jag påväg, släpandes till vårdcentralen. Det var snabbt gjort, två rör blod och lite handsprit senare så var jag påväg hem igen.
Där möts jag av pappa som sitter framför datorn och telefonen fastklistrad i örat, JOBB! Han skulle vara ledig idag för min skull, haha.. No shit. Men men, halv tio åker vi till Thuns, min gulliga pappa ville åka dit med mig bara för att jag ville titta på skor. Han pratade i telefon (jobb jobb jobb) halva vägen dit, och nästan hela tiden i affären. Fick i alla fall med mig ett par skor, likadana som Jennifer har. En kvart senare var vi redan påväg där ifrån. Då skulle vi vidare till Österbybruk där pappa skulle fixa lite saker. På hemvägen åkte vi förbi Ica här i Alunda och fick med oss ännu lite mera saker.
Kort och gott, så var vi hemma igen runt kvart i ett. Jag hade alltså varit vaken i ungefär 3½ timme och redan hunnit med såpass mycket. Jag själv tycker att jag har presterat riktigt bra idag.

Kvart över ett fortsatte turnén då vi var och hämtade min minsta lillebror Oliver på skolan.
Runt fyra gjorde jag mat till pappa, torsk och räkor med grädde ihopkok och ris till det. Uppskattades! Sen har vi legat och degat i en varsin soffa, Oliver var hos grannen, Simon på träning och mamma jobbade.
Vid sex kom Mats och bastade med pappa, och sen dess har han varit här. Roligare människa får man ju nästan leta efter!



Långt och tråkigt inlägg anyways. Var bara tvungen att delge mig om min otroligt långa dag.
Imorgon är det Gärdebyn med Jennifer som gäller, hundra kilo ost och förhoppningsvis uppehåll! Det betyder att det inte ska bli någon sen kväll ikväll. Det är ingenting på tv nu så det blir väl sängen snart antar jag.

Over and out.
Postat av: Jennifer

jasså, det är ni..:) vad skoj! julia kommer hit med på kvällen för hon ville ej vara ensam hemma, hoppas att det funkar för dig!



haha.. vad är det nu pappa har gjort som var roligt? :$:D

2009-11-28 - 09:46:14
URL: http://slukarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0