När jag var liten, försvann jag in i tv:n och förvandlades till en pansarvagn med en dröm

2009-11-18 - 19:47:09
Nu har vi ätit och JAG hade lagat mat till alla andra. Min specialare (som Therese började med) bacon, lök, champinjoner och majs stekt i samma stekpanna, och sen blanda ihop med med makaroner. Låter och ser lite småäckligt ut, men MUMS!


Tänkte jag skulle börja sökandet efter i alla fall lite fakta till min argumenterande uppsatts i svenskan. Ska skriva om MMA, kampsporten ni vet? Brutalt och hänsynslöst, något dom faktiskt kallar för sport. Det är tillåtet att slå, sparka, strypa.. Skrattade högt när jag läste vad man inte får göra, inga vapen är tillåtna. Man får heller inte nypas, peta i ögonen, slag och sparkar mot bakhuvud och skrev är inte heller okej. Men du FÅR strypa och göra din motståndare medvetslös. Otäckt, men sant.


J.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0