Klara gymnasium

2009-09-18 - 12:53:09

Sitter i skolan och väntar på veckans tråkigaste lektion, som stavas spanska. Min lärare är störtskön men jag hatar språk, asså om jag tycker engelsk grammatik är jobbig att få in så ska vi ju inte tala om att börja nöta in något helt nytt.
Slutar halv tre idag, har lovat Bodil att åka samma stadsbuss som henne, även om jag ska gå av typ huundra stationer före henne.

Vi har haft sermoni på skolan idag. För på söndag byter Infokomp officiellt namn till Klara gymnasium. Så vi har käkat massa tårta och druckigt cider (läs äppeldryck med ciderkaraktär) sprängt ballonger och roffat åt oss nya nyckelband. Idag lämnar jag skolan som infokompare, och kommer hit som klaragymnasiumare (svåra ord som säkert inte ens finns) på måndag.

Och efter att vi har slutat idag ska jag till Expert och framkalla lite bilder ifrån Idas kamera från skolavslutningen och Taizé.


Igår firade vi Anette som fyllde år, käkade massa tårta även då och träffade kusin Caroline som jag fick en försenad födelsedagspresent av. Två krämer från Decleor, en ansiktsmask och en man har på före make-up, trevligt trevligt.


Åh, nu är det mindre än två timmar kvar till helg. Då ska jag bara göra ingenting. Kolla på Män som hatar kvinnor och bara softa (som det ser ut nu, höh).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0