Josefin <3 tågförseningar

2010-01-10 - 22:25:42
Det är väldigt synd om mig, så jag ska bara skriva om min jobbiga dag, sen går jag och lägger mig...

Well, när jag står i Stockholm och väntar på tåget som aldrig kommer på spår 11 så ser jag Dragan Umicevic ståendes (troligtvis med sin bror, väldigt lika i alla fall) bakom mig och väntar på samma tåg! Fast jag tror mig skymta honom ute på perrongen redan i Södertälj
e så den jäkeln skulle inte så långt.

Den där lilla gubben... Han som kör tåget, vafan heter det... Kapten, pilot.. LOKFÖRAREN var ärlig och sa efter vägen att dom skulle bli tvugna att köra lite långsammare under en sträcka, detta skulle påverka tidtabellen med 2-3 minuter. No big deal..
Men eftersom vi var sena redan från Stockholm och dom där 2-3 minuterna inte är 2-3 minuter utan plötsligt är vi redan 15 minuter försenade.
Sedan stannar vi i Degerfors i 10 minuter för att dörrarna krånglar, men efter 10 minuter står vi fortfarande kvar eftersom vi blev tvugna att möta ett tåg. Men när tåget vi ska möta har kommit så står det av okänd anledning STILLA ivägen för oss så vi inte tar oss iväg. Det visar sig vara fel på någon växel så vi står stilla där i totalt 40 minuter.
Sedan får vi "oplanerat möte" efter en stund och blir ståendes ett par minuter till.

Skulle varit i Kil 20:00, jag var där 21:10.
Jag ska aldrig mer i förväg tro att jag kommer fram fortare med X2000, sist jag åkte med det blev jag 45 minuter sen och missade dessutom nästan två tåg.
Jag ska sluta åka X2000, skabbiga InterCity tar mig i alla fall fram i tid, och jag LÄNGTAR tills dom där jäkla tyskarna eller vad det är börjar köra tåg i Sverige, för då ska jag lämna SJ föralltid!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0