FBK-SAIK

2010-03-23 - 18:45:10

Ojojoj, gårdagen var gaaalen. Runt tre igår (en timme innan vi slutade) så bestämde vi (jag, Maria, Alex och Olivia) att vi skulle gå på hockeyn. Då blev det bråttom. Men Maria och jag hann hem till Kil och hämta kläder eftersom jag skulle sova kvar i Karlstad i hennes lägenhet. Sedan tillbaka till stan och hoppa av på Våxnäs och äta, sen missade vi bussen till Haga så vi fick vänta på nästa. När den kom var klockan 18:15, alltså 45 minuter kvar till match. Då skulle vi hinna upp till Haga, dit tar det ca 10 minuter. Sedan möta Alex och Olivia, sedan ta oss ut till Färjestad och köpa biljetter. Det sket sig, ganska ordentligt.
Vi var på färjestad typ fem över sju, det hade gått ca 6 minuter på matchen när vi kom in. Men jag tycker ändå vi lyckades bra eftersom vi fick såpass bra platser trots att vi var där EFTER matchstart.

I någon av periodpauserna hittade Alexandra tre killar hon kände, som dessutom bodde i Kil och det visade sig att en av dom var barndomskompis med min kusin! Haha, jag älskar den här lilla världen ibland.
Matchen höll på till typ 11 (!!) eftersom det blev förlägning i en period + fyra minuter. Men vinst i alla fall, och sång i bussen på vägen tillbaka. Maria och jag fick ändå gå en bra bit i regnet till Haga. Men så himla värt det, matchen och sällskapet var lika med underbart.

Så när vi kom hem kokade vi vatten (pga. en vattenläcka i stan så har vattnet blivit dåligt) så man måste koka skiten. Jaja, somnade runt tolv, snoooosade i 35 minuter imorse. Gööött.




Jag gjorde en video också. En skitbra video när Dragan lägger och sätter en straff. Men eftersom min mobil har stora och allvarliga problem så går den inte att spela upp/den finns inte över huvud taget.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0