Min vanliga otur...

2010-03-05 - 22:48:07
Idag har det varit stan ungefär hela dagen. Åkte in 13:50, då gick jag till Åhléns och köpte min efterlängtade muffinsplåt. En bok från bokrean slank med också.
Sedan gick jag och mötte Clara så gick vi till mysiga Årummet och fikade, strax efter oss kom Ida också. Så satt vi där i solskenet genom glasrutan och bara pratade en massa som bara tjejer kan. Åt en gigantisk morotskaka.. Tog mig fan en halvtimme att ta mig igenom den (och ni som känner mig vet att det kan slinka ner ganska fort när det gäller godsaker).
17:30 tog jag snabb bussen hem. Som inte känns snabb för fem öre när det ändå tar över en halvtimme att ta sig hem.  Är van med en kvart-20 minuter mellan hemmet-skolan i Värmland, med buss.

Well. Idag skulle jag ju baka mina cupcakes. Och det gick ganska bra, förutom att jag tyckte att smeten smakade ovanligt illa. Jag tyckte att plåten fungerade superbra och muffinsarna (?) fick jättefin form. Allt var rätt så bra tills jag kom på att jag hade glömt 2,5 dl socker till smeten! Inte konstigt att smeten smakade illa, och att muffinsarna bara smakade kakao. Så imorgon ska jag göra ett nytt försök. MED socker.
Det här är typ bara sånt som händer mig, eller?



Imorgon ska jag (förutom att baka perfekta cupcakes) träffa Jakob och lite folk. Ska bli trevligt.
Postat av: clara

hahah, domdär morotskakorna är inte att leka med..

2010-03-06 - 11:25:19
URL: http://babyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0