Vårdcentralen gjorde -och förstörde, min dag.

2010-03-04 - 22:14:57
Usch vad jag bara har glidit idag.
Gick faktiskt upp lite tidigare än vanligt för att vakta telefonen (man vet aldrig om jag sover super-djupt och så hör jag inte telefonen) eftersom vårdcentralen kanske skulle ringa idag. Så vid tio masar jag mig upp till soffan och börjar titta på Sprängaren på våran Telia boxer. Två timmar är den, och precis i slutet, när det typ bara är 20 minuter kvar och allt är jättespännande så ringer vårdcentralen (typ kvart i elva) och vi har det så konstigt här hemma, när nån ringer/vi ringer så blir det hack i internet och det lägger av en stund. Eftersom våran boxer är ihopkopplad med internet så stannade hela filmen, och eftersom jag hade valt att se den ur ett bibliotek med filmer som visats på Canal+ så stängdes hela filmen ner, jag kunde alltså inte fortsätta se där jag var eftersom uppkopplingen avbrutits. Då blev jag lagom irriterad eftersom jag redan hade tagit mig igenom över 1½ timme.
Jaja, jag hade tur att vårdcentralen ringde i alla fall. Så jag fick gå dit vid ett och lämna ett ynka rör med blod. Sendan vandrade jag hem igen.

Sen bestämde jag mig för att baka. Blev något så tråkigt som blåbärsmuffins. Men jag var så himla sugen på något så jag bara gjorde något som var snabbt och enkelt. Det blev ändå inte speciellt bra eftersom formarna va så svaga så var det blåbärsmuffins i princip över allt sen.

Men imorgon ska jag till stan och köpa en riktig muffinsplåt! Och stora muffinsformar. Då ska jag baka cupcakes, och dom ska jag fanimej lägga ner mig i.
Ska också träffa Clara och Ida för en snabbfika imorgon vid fyra.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0