Vart är hemma, egentligen?

2010-03-07 - 22:03:17
Jag tog mig hem. Hel och ren, endast en kvart försenad. Ganska bra gjort.

Känns alltid lika konstigt att komma "hem" såhär efter så lång tid i mitt "riktiga hem". Hela elva dagar har jag varit hemma hos mamma och pappa. Det är det längsta jag har varit hemma i sträck sen jag flyttade.
Något som är lite roligt är att jag ibland inte vet vart jag är. När man är och handlar någonstans i Uppsala/Alunda så hajjar man till ibland och tänker "shiiit vad hon pratar Uppländska!" men sedan kommer jag på att det faktiskt inte är så konstigt, eftersom jag är i Uppsala. Ibland kommer jag på mig själv att leta efter eller tycka mig känna igen folk ifrån Värmland när jag är hemma i Uppsala. Lite skum känsla kanske, för vart är hemma egentligen?

Nu ligger jag och kollar på Mastermind, eller just nu är det nyheter så jag tänkte passa på att göra mig i ordning inför kvällen nu.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0