Dag 11 – Mina syskon

2010-11-30 - 20:56:51
Jag har två yngre bröder. Simon och Oliver. Och visst är det skönt att vara störst och nästan alltid få sista ordet, men ibland kan man sakna äldre syskon också.

Simon är 14 år
, alltså född 1996, i augusti. Han gillar att idrotta, har hållt på med både fotboll och innebandy men just nu är det nog bara innebandyn kvar. Han har precis kommit tillbaka till 100% ifrån en skada som han råkade ut för för typ exakt ett år sen på en innebandy match. Första advent förra året slet han nästan loss korsbandet ur fästet i benet, så han blev gipsad, hela benet, i 5 veckor. Inte speciellt häftigt för en 13 åring. Usch jag minns den eftermiddagen och kvällen, har aldrig sett min bror haft så ont, kände mig så maktlös!
Han älskar sin dator väldigt väldigt mycket. Tror han spelar COD och CS och så pratar i Skype nästan hela tiden. Han har en liten smyg talang i tv-spel, typ omöjligt att vinna över honom, vad man än spelar!
Folk säger att vi är väldigt lika till utseende, vilket jag inte tycker, inte speciellt mycket i alla fall. Men jag tror vi är väldigt lika som personer, gillar samma löjliga serier och filmer, tv-spel och musik. ♥





Oliver är 7 år, född i april 2003 och har precis börjat i första klass och börjat lära sig läsa.
Han är en riktig galenpanna som har massa konstiga saker för sig, men kan också vara den som blir riktigt riktigt grinig och kan vara det LÄNGE om han är på det humöret. Han har lärt sig anväda spotify lite även om han inte kan skriva på ett tangentbord, kom på honom när han satt och lyssnade och sjöng med till Gubben i lådan, hur stolt blir man inte då?
Oliver och Simon är enligt mig väldigt lika, i alla fall när Simon var i Olivers ålder. Oliver är som en kopia av Simon och det kommer förmodligen fortsätta så. Simon är den stora förebilden, och att få vara med han och hans kompisar är bland det bästa som finns!
Oliver är grym på att bygga lego. Han har byggt med "smålego" sen han var typ fyra år, och har en otrolig fantasi, precis som Simon hade då, också frälst i lego. Det ska alltid önskas lego i födelsedagspresenter och julklappar, lego lego lego. Man får liksom anstränga sig för att hitta byggsattser som han INTE redan har, haha. Han har sedan länge tillbaka även spelat tv-spel, något som han också är ovanligt bra på för att vara 7 år! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0