m

2010-09-26 - 17:05:51
Det är inte du. Det är dom minnen som finns efter dig som är en belastning.

Minnst du det allra sista Andra Avenyn avsnittet? Vi såg det tillsammans. Satt som fågelholkar och sa "kan det verkligen ta slut såhär?" och "Ja, nu blir det ALDRIG mer AA".
Jag minns Tusenbröder, serien vi streck-tittade under ett par veckor. Jag sa att jag hatade den, bara för att jag visste att du älskade den. Men jag tittade på den, för den var ju så jävla bra. Villkoret var ju trots allt att du skulle se på Skärgårdsdoktorn med mig som kompensation. ETT avsnitt såg vi.

Lika mycket som jag hatade Tusenbröder inför dig, hatade jag fotboll, och framför allt Superettan, som du älskade. Du och ditt jävla Degerfors. Det är ditt fel att jag började intressera mig för en skitserie som Superettan.

Jag blev som en liten unge. Ungefär allt du tyckte, tyckte inte jag. Alltid tvärt emot, alltid ifrågasätta och aldrig vara intresserad av samma saker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0