Dag 13 - Någon du skulle vilja byta liv med för en dag och varför

2011-08-04 - 20:48:17
Någon del av mig skulle nog vilja byta liv med en multimiljonär för en dag och bara shoppa så mycket jag någonsin bara orkat. Det är den nästan lite tragiska, materiella sanningen.

Men med tanke på krisen i länderna i Afrikas horn så tror jag att jag skulle lära mig ganska mycket av att byta liv med någon där för en dag. Jag skulle nog uppskatta det  som jag har här så otroligt mycket mer än jag gör idag. Nu tar man allt förgivet, och man går och beklagar sig över äcklig mat och dåliga frukter i fruktdisken. Och jag är verkligen inte den som drar mig för att gnälla lite då och då. Jag tänker helt enkelt inte på att jag lever i samma värld som människor som inte har mat för dagen, i en värld tillsammans med människor som knappt vet vad pengar är.

Och samtidigt som krisen i Afrika så har vi kris här i Europa och i USA med pengakriser och börser som faller och faller. DET mina damer och herrar, är inte ens nära på kris. Kris innebär det som händer just nu i Afrika, och många, alldeles för många, andra delar av världen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0