Dag 17 - Vad gör dig annorlunda än alla andra

2011-08-10 - 19:33:54
Shit... Hur ska jag själv kunna besvara den frågan?

Jag är väldigt självständig. Det tror jag gör mig ganska annorlunda. Jag är 17 år, bor i en egen lägenhet, 35 mil från mamma och pappa. Jag tvingas alltså göra saker själv och utan att folk säger åt mig. Å andra sidan har jag alltid varit ganska självständig, har tvättat sen jag gick i typ sjuan och lagar mat gör jag oftast med glädje!

Jag vet att jag är mer självständig än andra tack vare mina kompisar. Dom flesta av mina klasskompisar (som bor i lägenhet) har sina föräldrar nära (dom flesta i alla fall) och tar med sig tvätten hem, får den tvättad, och sedan tar dom med sig den tillbaka till lägenheten. Deras föräldrar kommer och hälsar på dom, städar lite åt dom, lagar lite mat åt dom. Och nästan varje helg åker mina kompisar hem till sina föräldrar. Men det kan ju inte jag. Eller jo, det kan jag ju. Men det skulle bli väldigt dyrt för mig att åka hem varje helg. Jag har liksom tvingats att klara mig själv (även om jag har valt det själv, och ÄLSKAR att klara mig själv). Detta har ju (tyvärr) lett till att jag blivit lite utav en pedant. Vill tvätta mina egna kläder och diska min egen disk, och vill hellst inte att någon annan städar mitt rum/lägenhet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0