Dag 18 - Något du längtar efter mycket

2011-08-11 - 21:41:41
Oj... Det finns så otroligt mycket saker jag längtar efter, skulle kunna göra listan flera hundra meter lång, men jag ska försöka korta ner mig till tre saker:

  1. Jag längtar tills jag fyller 18 år.
  2. Jag längtar tills jag finner någon som är äkta, någon som jag kan prata med om allt och som jag kan lita på, någon jag kan älska av hela mitt hjärta och som kan älska mig tillbaka. Och som samtidigt kan vara min bästa vän.
  3. Något som inte så många vet är att jag äter en medicin som heter Tetralysal. Det är en sorts antibiotika som man kan äta av olika anledningar (om man slår upp det i FASS så kan man faktiskt använda det mot klamydiainfektioner, haha), men jag äter det pga min akne. Det är en ganska stark medicin som gör att jag inte får utsättas för för mycket solljus (och definitivt inte sola solarium), den ska helst sväljas i samband med en måltid och helst inte användas ihop med alkohol. Jag har länge haft problem med akne, och det har alltid varit otroligt jobbit och sänkt självförtroendet väldigt mycket. Det är synd, det är otroligt många som lider utav det utan att ens veta om att det finns behandling mot det. Nu har jag ätit Tetralysal sedan mars, förbättringen är inte enorm, men det märks lite. Till hösten ska jag få komma tillbaka till min läkare, och har det inte blivit helt bra (vilket det inte har blivit) kommer jag få en remiss till en hudläkare. Jag längtar verkligen till den dagen jag kan titta mig i spegeln och vara nöjd över det jag ser. Ett liv utan akne skulle göra mig till en lite gladare och modigare person. Så till alla er som lider utav samma problem som jag, ta tag i det! Det finns hjälp att få. Det kan räcka med att gå till skolsköterskan så får du en tid hos en läkare som kan hjälpa dig vidare (så var det i mitt fall). Visserligen är medicinen ganska dyr och kräver ganska mycket tålamod, men priset går ju under högkostnadsskydd och resultatet är ju värt att vänta på, eller hur?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0