Otursdag + turdag samtidigt

2011-02-25 - 23:53:16
Ja jag var ju på jobbintervju idag, och den gick bra, väldigt bra faktiskt. Men vägen dit, haha, min otur antar jag.

Sminkade mig lite i skolan när vi hade slutat innan jag drog in till stan och skulle på inervjun. Hade bara lite mascara och så hade jag ID-bare minerals foundation (mineralsmink) i hela ansiktet + lite på halsen (såklart). Och när jag använder den kliar det alltid lite efteråt, men det brukar gå över. Men jag gick till bussen, och när jag satte mig på bussen in till stan kände jag hur det började hetta i hela ansiktet och halsen. Gick direkt till Gina Tricot där dom har stora speglar. Och jag hade fått VÄÄÄÄÄRLDENS allergiska reaktion från min foundation (som jag visserligen inte använd på länge). Var helt rödfläckig i hela ansiktet och ner på halsen. Rusade till toaletterna och började desperat skrubba bort allt. Men det tog ändå lite mer än en timme innan det gick bort helt, tur att jag sminkade mig såpass långt innan intervjun så att det hann försvinna, såg verkligen helt sjukt ut. Ringde till mamma och var desperat, men jag sa "jag är nästan inte nervös längre för intervjun när jag fick det här och tänka på" och då sa mamma "ja det kanske var meningen att du skulle få en reaktion då" och tror fan hon har rätt i det. Men såg verkligen förjävlig ut.

Men hur som hellst, intervjun gick som sagt jättebra och jag har så gott som fått jobbet. Även om deras princip är att inte anställa någon under 18 år, och då borde jag ju ha lyckats ganska bra. Och det kanske inte är världens bästa jobb, jag har fått reaktioner på det. Men försök att nå toppen på en gång själva. Man kan inte bli framgångsrik om man inte har erfarenheter, och jag ser detta som en erfarenhet som ska hjälpa mig senare i livet. Och jag kommer dessutom tjäna pengar på cupen.



Bjuder som fan på en bild med mitt rödsprängda face. Och den här bliden är inte ens nära rättvis, det var svårt att få en bild som visare hur flammig jag var. Och hur ONT det gjorde.
Postat av: Nikolajna

aloe vera!

2011-02-26 - 16:13:32
URL: http://nikolinal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0