studier....

2011-02-06 - 17:15:29
Pluggat psykologi hela dagen nästan, så jävla trögt, men gött att få undan.

Gick av nån anledning in och läste på läkarprogrammet på Uppsala Universitets hemsida, lät skitintressand, tills jag kom till den sista fliken, behörighet.
För att få behörighet till läkarprogrammet krävs Biologi B, Fysik B, Kemi B, Matte D. Och jag kommer läsa allt detta utom kemi B på gymnasiet, hur mycket suger inte det då? Jag har sedan länge bestämt att jag inte ska läsa kemi B under gymnaiset eftersom vi fick en ny kemilärare och ja... Jag vet inte om det är värt det, att ha ångest igenom en hel, stor kurs, eller att ta det senare. Jag kommer ju ändå inte börja studera direkt efter gymnasiet.

Känns ändå som att jag ska göra några försök att ta mig in på läkarprogrammet om några år. Har länge sagt att jag inte har det som krävs osv, och det är förmodligen så, men jag tänker nog försöka. Det är skittufft att plugga till läkare, och om jag inte pallar så hoppar jag väl av. Men jag kommer ångra mig för resten av livet om jag aldrig prövat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0