Dag 23 – Det här får mig att må bättre

2011-01-06 - 20:38:33
När allting känns sådär hopplöst så man skulle kunna sova bort resten av livet, eller när det gör så ont i hjärtat så man vill plocka ut det, så finns det människor där som ofta kan bota den känslan.

Jag mår bättre utav mina vänner, att få prata. Det är det viktigaste för mig, även om jag inte gillar att berätta allt eftersom det ofta blir osammanhängande och fel när man är upprörd, så får man det ur sig! Är det kaos innuti så blir det kaos när man skriver ner det också. Ner med kaoset på ett papper, Facebook eller MSN, släpp ut skiten för annars kommer du bära med dig det som ett jävla skavsår som du river upp hela tiden, ungefär så brukar jag tänka.
Jag låter även mig själv gråta när det är för mycket, jag stänger in mig och GRÅTER och torkar tårarna med handduk eftersom jag vet att tårarna fungerar som en ventil, man känner sig så mycket lättare efteråt.

Mitt kusinbarn Theo kan alltid få mig på bättre humör, åtminstone få mig på andra tankar. Speciellt nu när han har börjat gå omkring, så kan jag jaga honom runt hela huset.. Bygga med klossar och bläddra i böcker och tidningar med honom, bli barn igen för en liten stund, bli som Theo, allt blir så enkelt.

Sist men inte minst, sova! Ofta så kan jobbiga känslor och tankar försvinna över en natt. Jag brukar se en knäppt rolig film eller något innan jag somnar, det får mig att fokusera på något annat även om jag inte skrattar och gör det lite lättare att somna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0