Dag 27 – Min favoritplats

2011-01-12 - 22:03:45
Skulle vilja säga att Egypten är min favoritplats. Men det är ju inte direkt ett ställe man återvänder till lite då och då, och speciellt inte till samma plats och hotell.

Så mitt favoritställe finns nog här i Sverige, och ligger i Dalarna. En liten, liten ort (vet inte ens om det kan kallas för ort) som heter Skattungbyn, utanför Orsa. En vän till farmor och farfar äger en stuga (med gäststuga) där som vi får låna, och brukar fira midsommar där. Och om det är någonstans midsommar ska firas så är det i Dalarna! Ytterst genuint och vacker, passande miljö.

Det bästa med Skattungbyn är tystnaden, det enda som möjligtvis kan höras (förutom dom andra människorna som är där) är något får som bräker eller en bil som kör förbi (som händer typ 3-4 gånger om dagen). Jag blir så lugn av att vara där. Stugan ligger väldigt högt, så man har utsikt över berg och skog flera mil bort. Det är så svårt att beskriva!

Det är i alla fall ett ställe som är väldigt unikt och speciellt, som en fristad, ett ställe att fly till.




Utsikt ifrån toalett fönstret, inget att klaga på direkt, typ det första du ser när du kliver upp på morgonen.


Och regnet hör dit...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0