Badkar.

2011-06-27 - 22:31:25
Vad är det för mening med att ligga ensam i mitt stora, fula badkar och tycka synd om mig själv? Förra gången jag låg i det här jävla badkaret låg jag här med honom.

Kanske är det därför jag ligger här nu. För att få känna lite närhet, för att inbilla mig att han är nära igen. Högt ska jag upprepa allt han sa till mig, alla dom sakerna som jag aldrig kommer glömma, alla dom sakerna jag trodde han menade. Han kommer aldrig ligga där igen. Han kommer aldrig mer säga dom där fina sakerna som kanske inte ens var sanna.

Jag stirrar på mina fötter, där hans kropp egentligen skulle varit. Där hans fina leende skulle vara, där hans underbara ögon skulle titta in i mina. Där, i mitt badkar, låg något jag kallar perfektion en gång för några månader sedan. Det svider till, en tår gör ett tyst plums när den träffar vattenytan. Undrar varför egentligen, det är ju bara ett bara ett par fötter där. Ett par fötter istället för den mest perfekta människan jag någonsin träffat.



/ The truth. The sadness. The reality.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0