att ta ett steg i taget, en dag i taget.

2011-03-14 - 22:31:20
Varit hos min kusin Kristoffer och firat hans 22-års dag, träffat massa folk och lille Theo. Kom hem för en halvtimme sen typ.

Det händer inte speciellt mycket annat intressant i mitt liv just nu. Allt handlar om att orka, för orkar man lite i taget så kommer man klara allt. Att lura sig själv ungefär, men den enda chansen att orka. Ta vara på alla känslor, "nu känner jag såhär, och då måste jag gråta" och sedan "nu känner jag såhär, imorgon orkar jag kliva ur sängen".

Men man vill inget hellre än att le, lelelele för att det är de ENDA man är bra på. Att le, det enklaste man kan göra. Var glad för det du har istället för att gråta över det du aldrig får. Ta vara på dom roliga, härliga stunder du haft med personer du gillar, var lycklig för stunden, LEV I NUET! Snälla, lär mig hur man gör. För jag spyr snart på det här, det är inte meningen att jag ska vara glad, det är inte meningen att jag ska vara lycklig. Jag ska stanna där emellan ledsamhet och eufori, må inte för bra men må heller inte för dåligt. Inte riskera för mycket, för spelar man riskerar man att förlora, och förlorar man så är det en jävla process att bygga upp allt igen.

Jag ska sova, jag vill sova resten av mitt liv. Jag vill gömma mig och bli blyga och tysta Josefin igen, aldrig träffa människor, aldrig riskera att bli sårad. Bara vara. Bara ha det enkelt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0