Åska!

2011-05-17 - 20:50:36
Jag har aldrig varit speciellt rädd för åska. Jag var det såklart när jag var mindre, men vem var inte det liksom? Men på senare tid har jag faktiskt gillat åska, det är mysigt på något vis.

Men JÄ-VLAR i HELVETTE vad jag blev rädd när det small till så otroligt högt när i Karlstad nyss. Jag la märke till blixten och stängde av ljudet på tvn och några sekunder senare kommer världens smäll och muller som håller på i säkert en halv minut. Det seriöst skakade i hela min lägenhet och jag fick gåshud på hela kroppen. Det jag vill få fram är att jag nu är tillbaka på barn-stadiet när det gäller åsk-skräck. Det är fan inte roligt att bo på sjunde våningen, ensam i en liten lägenhet när det åskar så jävligt som det gör nu. Smsade Bodil som bor några hundra meter här ifrån, också ensam i en etta. Hon var precis lika rädd som jag!

Har tänt alla värmeljus jag har och dragit ut alla sladdar, man vet ju aldrig.



Åska - Bara mysigt när man är två.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0