Oh lord...

2011-11-19 - 23:50:09
Ni som vet ungefär hur en ugn fungerar ska ta er en riktigt nogrann titt på den här bilden som jag tagit på min egen ugn:



Jag vill bara säga att jag har bott i den här lägenheten sedan april i år, och alltid stört mig på att ugnen inte fungerar som den ska. Att det tar 1,5 timme att göra scones, och 1 timme att göra pommes i den. Idag när jag gjorde just scones så gick det upp för mig varför ugnen aldrig blir riktigt varm.

Något ljushuvud har vid något tillfälle bytt plats på dessa två "rattar". Ni ser att temeraturratten sitter på platsen där man väljer över/undervärme, och över/undervärme "ratten" sitter på platsen där man väljer temperatur. Så fram tills idag, så har jag ju bara vridit på över OCH undervärme, vilket är det första hacket, alltså har jag bara värmt upp ugnen till 50 grader eller något. Det är sånt här som får mig att vilja skratta och gråta samtidigt. Ni anar inte hur mycket jag svurit över denna jävla ugn, hur värdelös den är. Och så är det så enkelt som att "rattarna" sitter på fel plats, jag kan liksom fixa problemet själv. Hej, sju månader senare kommer jag på vad felet är när jag ser min ugn varje dag. Undrar hur länge dom har suttit såhär? Jag förmodar att det har sett ut såhär sedan den monterades, och då måste den som monterade den vara lite tappad bakom en vagn. Haha. Detta gjorde mig lite lättad faktiskt. Vad har jag lärt mig utav detta? JO, att vara en mer observant människa. Bra Josefin. Bra.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0