Bussblogg

2011-10-31 - 12:36:01
Sitter på bussen till Uppsala nu. Inte ofta jag väljer att åka Swebus eftersom det tar så lång tid, men idag lockade gratis Wi-Fi, och det är ändå ganska mysigt att åka buss. Plus att det inte blir lika långt att gå med min enorma packning när jag kommer till Stockholm.

Så otroligt skönt med höstlov, även om jag har en del att göra. Alla dessa jävla religionsuppgifter som måste vara klara i slutet på november. Ahrggg.. Annars ska jag nog bara försöka njuta av lite ledighet.

Var med Maria i stan igår och skulle hämta ut mina nya mediciner för aknen. Träffade ju en hudläkare i Uppsala för ett par veckor sedan som ordinerade ny medicin, Roaccutan. Fick världens chock när jag skulle hämta ut den på apoteket, 835 jävla spänn för 100 tabletter. Och jag ska totalt äta 600 stycken. Tur att högkostnadsskydd finns säger jag bara, snart kan jag hämta ut typ gratis. Men 800 kronor är jävligt mycket för en student att bara lägga ut sådär, tur att jag har snälla föräldrar. Så nu får jag inte dricka alkohol på ett halvår, jag får typ inte sola, VERKLIGEN inte bli gravid eftersom medicinen är fosterskadande (igen stor risk för det menar jag..). Jag får heller inte lämna blod (ironiskt eftersom jag nydligen anmälde mig som blodgivare). Tusentals möjliga biverkningar så jag är väldigt tacksam över att det är lov nu, och att jag är hemma hos mamma och pappa. Ökad risk för diabetes och njursjukdom, självmordstankar och blablabla... Haha, känns stabilt detta. Nu jävlar ska det bli bra!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0