Känn ingen sorg för mig Göteborg

2011-10-26 - 23:48:26
Är nu hemkommen ifrån en underbar vistelse i Göteborg tillsammans med Patrik och hans vänner från Ung Cancer. Hade en jättetrevlig kväll/natt på nattklubben Yaki-Da, många fina artister som spelade musik från dom tre filmerna "Det är okej att känna". Många rörande tal, en tyst minut för unga cancerdrabbae Malin som gick bort i juni, samt en del tårar men även en hel del skratt. Det är okej att känna! Jag är otroligt glad att jag fått tagit del av detta. Det här är bara början på något stort, och jag är så tacksam att jag fått vara med på vägen. Jag återkommer imorgon med inlägg om den fantastiska goodiebagen vi fick!

Igår släpptes den tredje filmen från Ung Cancers kampanj "Det är okej att känna". Det är Sofie som berättar sin fina och sorliga historia om hennes tvillingsyster Malin som gick bort i juni, av en obotlig hjärntumör. Sofie var med på Yaki-Da, även Malins man. Det blev givetvis otroligt känslosamt under den tysta minuten, till och med jag grät. Varje dag blir man påmind om hur orättvist livet är. Denna film heter "Det är okej att känna saknad". Den är 2 minuter och 52 sekunder lång. 172 sekunder av ditt liv, lägg dom sekunderna på den här filmen.



HÄR har ni den fantastiska låten som spelades i filmen, och som spelades live direkt efter den tysta minuten på Yaki-Da igår. Helt underbar artist, Loren Francis. Lyssna. Skänk en tanke. Och kom ihåg, det är okej att känna.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0