Det handlar inte om att falla, det handlar om att ta sig upp igen.

2011-09-23 - 13:35:49
Förra torsdagen var jag hos min läkare. Han skickade då en remiss till en hudläkare på sjukhuset eftersom jag ätit tetralysal (mot akne) i ett halvår nu utan större förbättring. Såg verkligen jättemycket fram emot att träffa hudläkaren, jag hade förstått att dom kunde hjälpa mig mer än någon annan med olika behandlingar.

Jag kommer dit, läkaren är 10 minuter sen. Får gå in i ett undersökningsrum och pratar med honom, verkligen jättretrevlig och förstående. Så sa han följande: "Jag ser att du inte är skriven i Karlstad. Eftersom du nu är skriven i Uppsala så har jag skickat en förfrågan till sjukhuset i Uppsala som vi kan behandla dig här istället, men dom har sagt nej." Dom sa nej. När jag äntligen får hjälp, efter att ha lidit i ungefär sex år så blir jag äntligen sedd. Men hjälpen når liksom inte fram. Helvettes Uppsala låter inte Karlstads landsting hjälpa mig (eftersom Uppsala ändå måste stå för kostnaden för en ganska dyr behandling som tar ytterligare sex månader). Kände verkligen hur tårarna var påväg att komma fram när jag satt där, fick skärpa till mig. Läkaren som satt där ville mig ju i alla fall bara väl, han kunde inte förstå varför Uppsala säger nej. Han var övertygad om att dom kommer föreslå samma behandling om jag får komma dit. Han skulle skicka en remiss till en dermatolog i Uppsala. Om jag nu får komma dit, och om dom vill behandla mig där, så vet jag ETT JÄVLA LANDSTING SOM SKA FÅ STÅ FÖR RESEKOSTNADEN TILL UPPSALA.

Jag blir så jävla arg, ledsen och besviken. Hela den här dagen är förstörd, huvudvärken spränger som fan. Inte haft huvudvärk på jättelänge, men detta satte väl igång stress-processen igen. Åt helvette med den svenska, världelösa sjukvården. Detta är för fan pinsamt. Jag skäms.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0