Ung Företagsamhet

2012-02-13 - 19:59:17
Jösses vilken bra dag detta har varit!

Började med kickoff med Ung Företagssamhet på CCC i Karlstad. Föreläsningar och lite workshops, och givetvis 400 trevliga, unga entrepenörer. Jag och mina företagskompisar, Alex och Maria, fick chansen att presentera vårat företag inför alla dessa människor. Helt galet, men jag genomförde det! Stolt över mig själv, som har en scenskräck som inte är utav denna värld.

Efter kickoffen drog jag och Maria till skolan för att hämta matteböcker (nationella prov imorgon, grr...), och påväg där ifrån ringer Malin från Almi Företagspartner. Vi har sökt pengar där till vårt företag, och fick idag veta att vi blivit beviljade fem tusen spänn. Fattar ni? Nu kommer allt rulla igång på riktigt. Prototypen kommer bli gjort och marknadsföringen kan börja. Malin sa också att tidningen (vet inte vilken än, haha) ville intervjua mig i och med bidraget vi får imorgon, spännande! I denna hysteri har vi till och med skaffat oss en blogg http://www.mobichargeuf.blogg.se, där vi kommer uppdatera mer om oss och vår produkt.


Hungriga tjejer frossar i frukosten på CCC.


Förberedelser inför vårat framförande


Alex blir intervjuad av SVT Värmland


Bild från Ung Företagsamhet Värmland


Bild från Ung Företagsamhet Värmland


Bild från Ung Företagsamhet Värmland





Reportaget från SVT

Stay in Charge!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0