lite update

2012-03-31 - 17:00:07
Tänkte uppdatera er lite om vad som har skett den senaste tiden:

I måndags var jag på arbetsintervju på mammas jobb i Uppsala (ICA Kvantum). Av 700 sökande hade ca 120 fått komma på intervju, och om jag fattade det hela rätt är det ca 60 personer som kommer få ett sommarvik. Hoppas verkligen jag får det, har haft sån ångest på senaste tiden, vad gör jag om jag inte får jobb och inte kommer in på universitetet... Vad fan gör jag då?

Tog tåget till Karlstad kl 14. Träffade en norrman som satt bervid mig som försökte kommunicera med mig. Förstod ungefär hälften, och när jag inte fattade höll jag bara med, haha.

I tisdags vaccinerade jag mig mot livmoderhalscancer. Var jättenervös men gjorde typ inte alls ont (som alla försökt skrämma upp mig med och berättade alla hemska historier), men det var verkligen ingen big deal. Dock ska man ta två sprutor till.

I onsdags var det nog lugnet före stormen. Hände inget särskilt.

I torsdags slutade jag och Maria tidigt. Åkte till Biltema och Coop för att köpa det sista vi behövde till vår prototyp och mässan som är imorgon. Vi köpte allt och drog tillbaka till skolan där Alexandra var och Marias pappa kom och hjälpte oss att börja bygga ihop vår prototyp. Dock monterades den ner igen eftersom Marias pappa skulle ta med den till Sunne för att fixa det sista. Var hemma vid fem.

Runt sju-tiden kom Patrik hit, vi beställde pizza och hade mysigt. Han stannade över natten och stannade ända tills idag.

I fredags slutade vi ännu tidigare. Jag, Maria och Alexandra stannade i skolan och gjorde det allra sista inför mässan, bland annat en "tack" skylt med alla företag och personer som hjälpt oss. Vid tre tiden åkte jag in till stan och träffade Patrik som hade slutat jobbet och tog en fika. Sen gick vi och handlade lite fredagsmys och tacos till kvällen.

I lördags jobbade Patrik nästan hela dagen. Han kom hem runt fem och då gick vi in till stan i solen och stormen och mötte Niklas för en fika. Sedan fick vi skjuts av Maria hem till Sommaro. Patrik lagade jättegod middag och vi ansträngde oss faktiskt när det blev dags för earth hour och släckte ner allt. Tills vi bestämde oss för att ta bussen till Haga på en fest. Men där blev vi inte kvar så länge. Var hemma runt tolv igen. Satt uppe och pratade i flera timmar. Välbehövligt.

Idag har vi varit jättesega. Sov till ett och bara gått runt som zombies här. Kollade på hockey på tv. Sen fick jag springa ner till affären som stängde tidigare än jag trodde, och Patrik begav sig hem mot Hagfors. Nu ekar det tomt i lägenheten. Och man blir så bortskämd med mat när han är här, lagar maten och diskar faten! haha.

Nu måste jag börja göra i ordning allt som ska med till CCC och UF-mässan imorgon. Är helt sjukt nervös och förväntansfylld!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0