Minnen.

2012-03-16 - 23:37:33

Hittade massa gamla brev som jag fått av mormor. Vi hade en period för en herrans massa år sedan då vi brevväxlade mycket. Det värsta är att jag även har breven som jag skickat till henne, här i min byrålåda. Det är inte rätt. Dom ska ju ändå inte jag ha. En av få saker jag fick ärva. Jag fick tillbaka det jag en gång gett dig.

Högg lite. Men det ska kännas. Det ska kännas när man konfronteras med gamla minnen. I detta fall gamla goda minnen. Blir mjuk inombords när jag läser hennes brev. Hon blir så nära. Så påtaglig. Saker hon har lagt ner tid på, saker hon har skrivit, saker som har varit i hennes ägo, som hon har skickat till mig. Och som jag hittar 7 år senare. Aldrig har du varit så nära som nu.

Ska gömma dom och glömma bort dom igen. Hitta dom om sju år igen och läsa, bli mjuk inombords. Känna dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0