Rörig start på veckan efter ledighet

2012-03-08 - 21:09:34
Det har hänt mycket den här veckan...

I måndags så var jag på långpromenad runt Karlstad, fick skavsår och träningsverk som tog död på mig. Hade EN lektion i skolan.

I tisdags hade vi värdegrundsdag i skolan, alltså inga vanliga lektioner. När jag kom hem så hade jag tvättid, hade precis varit nere och lagt i en tvätt när jag skulle upp och diska upp all disk och laga mat. Men då sprack en tallrik i händerna på mig, blev först chockad men sen började blodet forsa. Sprang runt i lägenheten och letade efter en handduk men allt hade jag lagt i tvätten och jag hade inte ro att ställa mig på pallen och plocka ner en ny. Lindade hushållspapper runt fingrarna som jag skurit mig i (tumme och ringfinger) och ringde mamma i panik. När hon svarade så bara skrek jag, tårarna forsade lika snabbt som blodet och jag fick fullständig panik. Helt ensam och visste inte vad jag skulle ta mig till. Mamma kunde lugna ner mig lite, jag lindade en handduk runt handen och gick till akuten (bor två minuter från sjukhuset). Fick komma in på ortopedakuten, fick ett eget rum nästan direkt, och där fick jag ligga i typ 3½ timme innan doktorn kom. För övrigt tycker jag att utländska doktorer är dom bästa doktorerna, ärligt talat. Min doktor hette Abdul någonting, hur käck och go som helst. Hade dagen innan haft tråkigt och målat mina naglar i olika färger, haha.. Detta uppmärksammade han och pratade om lääänge. En bra och socialt kompetent doktor gör så otroligt mycket, speciellt om man är en ensam, jättechockad 18-åring. I alla fall.. Han tvättade mina sår och det gjorde så JÄVULSKT ont, han tröck och drog i dessa sår och tyckte att jag inte behövde någon bedövning. Så han sydde mig i ringfingret utan bedövning, höll på att vrida mig ur sängen. Lyckades övertala honom om att tejpa ihop såret på tummen. Såret på ringfingret var säkert ett par milimeter djupt, så äckligt! När jag kom hem till lägenheten så städade jag undan allt blod, haha... Hela köket var fullt med blod och jag hittar fortfarande blodstänk på kakel osv. Nu hoppas jag bara på att denna smärtan ska gå över, så obehagligt.


Igår fortsatte vi med värdegrundsdag i skolan, alltså inga vanliga lektioner. När vi hade slutat gick jag, Maria och Bodil och hämtade biljetter till 100 dagars festen på Tempel som var igår. Hade hur roligt som helst med spel och mys hemma hos Maria innan med lite folk. Sedan hur mycket folk och bra drag som helst på Tempel. Somnade runt halv fyra imorse eftersom jag blev tvungen att GÅ hem, trodde att nattbussen skulle gå men det är ju skit-vardag...

Imorse försov jag mig. Skulle gå upp halv åtta och åka till universitetet och lyssna och kolla in lite kurser och program med skolan. Kom dock bara en kvart försent. Har nog hittat vad jag vill plugga, känns hur bra som helst! Hade inte några lektioner idag heller pga universitetet. Direkt efter universitetet drog jag till ett café här i Karlstad för att vara med på en utbildning för ett jobb som jag förmodligen kommer börja på, i alla fall prova på. Tog runt två timmar, sen åkte jag hem och sov! Så jävla trött.

Fortfarande hur trött som helst, ska nog sova nu. Bara en lektion imorgon, estetisk verksamhet. På lördag åker jag till Kil och myser till melodifestivalen och tar det lite lugnt efter denna hektiska vecka.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0