En sån kväll.

2012-05-04 - 22:26:27

Jag vill inte träffa honom mer. Jag är rädd. Rädd för att drunkna i dom där förbannat fina ögonen. Rädd för att ge bort mig till någon som missbrukar det. Rädd för att bli kär. Rädd för att bli sårad. Jag har inte tid med det. Inte nu. Den här tiden, innan studenten, ska vara den lyckligaste i mitt liv. Inget jag vill riskera att förlora, eller förstöra. Jag har inte lust att slänga mig ut för ett stup, utan att veta säkert att någon tar emot mig. Jag har ingen lust att bli ledsen och må dåligt över något jag kunnat undvika.

Men jag tänker inte stå vid sidan av föralltid. Jag vill ha huvudrollen i någons liv, någon gång. Men just nu får jag nöja mig med statistrollen. Den trygga vägen. Inte riskera. Inte satsa. Inte nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0