flyga och fara

2012-05-31 - 21:07:11
Sitter på min säng med tusen fjärilar i magen. Min lägenhet ser ut som Bagdad. Jag har tvätt i tvättstugan. Jag har betalat räkningar. Jag packar min resväska.

Kan inte fatta att vi flyger till Ayia Napa imorgon. 17:40 går flyget från Arlanda, ni kan väl tänka lite på mig då. Jag och Maria åker från Karlstad 07:27, i tron om att vi skulle få mycket marginal vid eventuella förseningar. Känns inte så tryggt att tåget från Karlstad-Stockholm som Marias pappa ska åka med är 2½ timme försenat, och igår var alla tåg Stockholm-Arlada inställda. Det gör mig inte mindre nervös. Mår illa på tanken att vi skulle missa flyget.

Känner mig ändå ganska lugn, har inte lika mycker resfeber som jag hade när jag flög till Egypten 2010. Kanske för att jag vet lite vad det handlar om den här gången. Och att jag ska få åka tid med mina två sköningar gör att det hela känns mycket lättare och MYCKET mer spännande, haha. Vad som helst kan hända!

Jag lovar alla mina släktingar som läser detta att jag ska ta det lugnt. Jag ska inte ställa ifrån mig drinken eller ta emot några drinkar från folk jag inte känner. Jag ska inte gå ensam ute och jag ska inte ligga i solen för mycket. Jag lovar. Och om det skulle hända något så bor vi på hotell Anesis, Ayia Napa.

Och idag har jag stressat så jag fått magsår. Gjort klart ALLT i skolan, är klar med gymnasiet och har tömt skåpet och lämnat in skåpnyckeln. Känns tungt, min separationsångest sätter in som en raket i hjärtat. Jag har så svårt för sånt här...

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg innan avfärd. Eventuellt kan jag göra något kort inlägg när vi är på Arlanda. Men om det inte blir så, så får ni ha en grym vecka här uppe i Sverige! Puss och kram, karlstadbarn.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0